Dit is een gasblog van Hanane Tafarsiti

Ik ben Hanane, een webdesigner en het gezicht achter Studio Hanane. Ik heb altijd een passie gehad voor het ontwerpen van websites en producten. Ik help startende ondernemers om online verder te groeien met hun bedrijf. Met een website kan je veel meer laten zien over jezelf en je bedrijf. Ik sta voor warmte, verbinding en plezier. Ik wil graag je bedrijf leren kennen. Online kennismaken? Stuur mij een mail naar studiohanane@hotmail.com

Social media links:

Linkedin: Hanane Tafarsiti

Instagram: Studio Hanane

Website: studiohanane.be

Hanane Tafarsiti

  • Storytelling inzetten voor je website

     

    Je wil een website voor je onderneming omdat jij graag meer online aanwezig en zichtbaar wil zijn. Het is niet genoeg om alleen online te zijn. Het draait om de beleving van de bezoekers, en dat is waar storytelling in beeld komt. Net als een boek dat je vasthoudt vanaf de eerste pagina en meteen meeneemt in het verhaal. Een goed verhaal kan je betoveren en je wilt steeds meer. Dit geldt ook voor je website.

     

    We leven in een tijdperk waarin alles en iedereen online is. Als webdesigner begrijp ik heel goed dat de concurrent hevig is. Het is niet alleen belangrijk om opgemerkt te worden. Je wilt dat mensen op je website blijven en zich ermee verbinden.

     

    Als ik naar mijn eigen website kijk, realiseer ik me dat het niet alleen draait om de diensten die ik aanbieden. Mensen willen het verhaal erachter horen. Wat is de passie achter je onderneming? Hoe ben je begonnen? Wat maakt jou uniek?

     

    Mobiel vriendelijkheid

  • Verder is mobielvriendelijk ook belangrijk. Mensen gebruiken hun telefoons voor bijna alles en als je website niet mobielvriendelijk, mis je kansen. Denk na over hoe je verhaal wordt verteld op verschillende apparaten. Mobielvriendelijkheid is niet alleen een technische kwestie, het is ook cruciaal voor de ervaring.

     

    SEO

    Denk ook aan de SEO voor je verhaal. Hoe zorg jij ervoor dat mensen het vinden? Gebruik relevante zoekwoorden in je teksten, maar vergeet niet dat zoekmachineoptimalisatie meer omvat dan alleen dat. Technische optimalisaties achter de schermen zijn net zo belangrijk voor goede resultaten in de zoekmachines.

     

    Laadsnelheid

    En jij kent het vast ook wel. Wanneer je een website gaat bezoeken en het duurt allemaal te lang. Blijf je dan nog even hangen? Of sluit je het af en zoek je dan maar een andere website op? Wellicht is dit dan de concurrent waar ze voor kiezen. Dat kan ook met jouw website gebeuren. Bezoekers willen direct in het verhaal duiken en niet wachten tot de pagina geladen is.  Dit heeft ook invloed op je positie in zoekmachines.

     

    Content

    Denk aan je content. Dit moet inhoudelijk goed zijn. Zorg voor hoogwaardige en relevante inhoud op je website. Of het nu gaat om blogs, artikelen, video’s, afbeeldingen of infographics. De inhoud moet de bezoeker boeien en informeren Hou het daarom up-to-date. Daarom is je website eigenlijk nooit echt ‘af’. Je bent altijd wel ermee bezig.

     

    Structuur van je website

    Een website moet net als een goed boek zijn: makkelijk te begrijpen en je wil het niet wegleggen. Zorg voor een goede navigatiestructuur en ingewikkelde menu’s. De informatie op je website moet makkelijk bereikbaar zijn. Een duidelijke en consistent lay-out helpt om verwarring te voorkomen. Denk aan een lezer die door een boek bladert en door middel van hoofdstukken wordt begeleid.

     

    Blijf je website optimaliseren

    Je moet je website blijven optimaliseren. Dit moet steeds doorlopen. Je wil je bezoeker in een klant veranderen. Je wil je bezoeker blijven boeien in jouw verhaal. Je wil dat je bezoeker blijft hangen in je verhaal.